W celu zapewnienia należytego postępowania podczas stosowania i egzekwowania prawa klientów z odpowiedzialności za wadliwe usługi świadczone albo zapewnione przez biuro podróży, DER Touristik CZ, a.s. (dalej tylko „DTCZ“) wydaje niniejszy regulamin reklamacji.
DTCZ jest odpowiedzialne za należyte i terminowe świadczenie zamówionej i potwierdzonej usługi. DTCZ zobowiązane jest do poprawnego i pełnego poinformowania o zakresie i warunkach świadczonych usług.
Świadczenie usług klientom, odpowiedzialność za świadczone usługi i prawo z odpowiedzialności za wady świadczonych usług kieruje się rozporządzeniem o usługach turystycznych ustawy nr 89/2012 Dz.U., kodeks cywilny (dalej tylko „NKC“).
Klient w każdych okolicznościach powinien postępować tak, aby zapobiec powstania szkody albo obrażeń dla siebie, innych klientów, DTCZ i jego partnerów handlowych. DTCZ odpowiada za szkody i obrażenia powstałe w wyniku naruszenia obowiązków własnych albo swych partnerów. DTCZ nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku działań klienta, osób trzecich niezwiązanych ze świadczeniem usługi albo wyjątkowym nieprzewidzianym zdarzeniem losowym powstałym niezależnie od woli dostawcy.
Klient ma prawo do zapewnienia współpracy niezbędnej do rozpatrzenia reklamacji, w szczególności do przekazania informacji, przekazać dokumentację potwierdzając stan faktyczny, określić swoje żądania co do ich przyczyn, podać informacje uzupełniające itp. Klient ma zgodnie z § 2900 do 2903 NOZ, obowiązek postępować tak, aby w wyniku niewykorzystanego prawa, o którym mowa w tym artykule, nie powstała strata.
Rozwiązanie uzasadnionej reklamacji polega na bezpłatnym usunięciu wad usługi albo uzupełnienie usługi, jak również świadczenie usługi zastępczej, jeżeli jest to konieczne wg charakteru usługi. Jeżeli wycieczka ma wady zgłoszone przez klienta bez dalszych dowodów zgodnie z § 2537 ust. 2 NOZ, klient ma prawo do rabatu cenowego w wysokości wspólmiernej do zakresu i czasu trwania wady.
Klient ma prawo do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego z umowy wyjazdu. Podmiotem posiadającym jurysdykcję merytoryczną do zajmowania się pozasądowymi sporami konsumenckimi wynikającymi z uzgodnień dotyczących podróży jest Czeska Inspekcja Handlowa. Postępowanie jest bezpłatne, wszczęte na żądanie klienta, które musi być podane w terminie do jednego roku od dnia, kiedy klient zgłosił pierwszy raz swoją reklamację, która jest przedmiotem sporu. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie WWW Czeskiej Inspekcji Handlowej www.coi.cz. Z uwagi na możliwość zakupu wycieczki online, możliwe jest rozwiązanie ewentualnego sporu za pośrednictwem platformy online. Szczegółowe informacje o rozwiązywaniu sporów online dostępne są na stronie https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=-main.home.show.
Niniejszy Regulamin jest ważny od dnia 10.07.2020, w tym dniu traci ważność wcześniejsze brzmienie regulaminu.